• IKC in het kort
  • Wat bieden we?
  • Hoe werken we?
  • Onze bouwstenen
  • Doelen
  • Een fijne plek
  • Toekomstgericht onderwijs
  • Kind op 1!
  • De leerkracht doet ertoe
  • Ons team
  • Het bestuur
  • Schoolgids
  • Peuteropvang
  • Kinderdagverblijf
  • Buitenschoolse opvang
  • Nieuws
  • Schoolgids
  • Samen sterk
  • Medezeggenschapsraad
  • Ouderraad
  • Vakanties & vrije dagen
  • Schooltijden
  • Kinderen en hoofdluis
  • AVG en privacy
  • Klik en kijk eens verder
  • Nieuws
  • Kinderraad
  • Het portfolio
  • Klik en kijk eens verder
  • Aanmelden onderwijs
  • Aanmelden opvang

Doelen in het schoolplan  

 

Wij richten ons op doorgaande leerlijnen en didactiek van de basisvakken rekenen en (begrijpend) lezen. Vervolgens gaan we verdiepen, borgen en verbreden. Dit alles vanuit een professionele cultuur met mogelijkheden voor individuele ontwikkeling. Samenwerking met ouders, kinderen, andere scholen en externe partners is belangrijk om ook in de toekomst van meerwaarde te kunnen zijn. Boven dit alles hangt een richtinggevende missie en visie op welbevinden en betrokkenheid (relatie, competentie en autonomie).

Wij werken voortdurend aan verbetering van ons onderwijs. Hiervoor gebruiken wij data vanuit het tevredenheidsonderzoek (leerlingen en ouders), resultaten van het IEP leerlingvolgsysteem en gesprekken met ouders en kinderen (o.a. oudercafés). Aan de hand van de speerpunten van stichting Surplus en eisen vanuit de onderwijsinspectie maken we jaarlijks een schooljaarplan. Afspraken rondom werkwijze, organisatie en vakspecifieke aanpak worden vastgelegd in kwaliteitskaarten.  

 

Het schooljaar 2024-2025 gaan wij gebruiken om vanuit onze visie de volgende stappen te maken:

 

• Versterken van de vaardigheden van de leerkracht als didactisch en pedagogisch professional  (instructie volgens EDI-model, opstellen en aanbieden van een beredeneerd aanbod voor alle  kinderen, kennis van de leerlijnen en vakkennis verbreden door het werken in leerteams) 

• Versterken van het rekenonderwijs vanuit onze visie op welbevinden en betrokkenheid en onze  visie op leren (doorgaande leerlijn rekenen, rekendidactiek, vroegtijdig signaleren en het  omzetten van didactiek en kennis naar de praktijk ofwel een rijke rekenomgeving creëren met  ambitieuze doelen voor alle kinderen);  

• Verbeteren van de lees- en taalresultaten, vergroten van de leesmotivatie en inzetten op gelijke  onderwijskansen van kinderen (waaronder een klas met extra taalondersteuning voor jonge  kinderen, het uitbreiden van de samenwerking met de bibliotheek, verbeteren van de  leesdidactiek en het borgen van betekenisvolle taal- en leesactiviteiten vanuit de thema's in de  groepen 1 tot en met 4); 

• Actualiseren van een ontwikkelingsgerichte visie op leren en ontwikkelen in het Kindcentrum die  is uitgewerkt in een lerende school; 

• Implementeren van een gezamenlijke zorg- en ondersteuningsstructuur binnen het Kindcentrum  waarbij alle partijen (GGD, SMW, gemeente en wijkteam, Jongerenwerk) interdisciplinair  samenwerken; 

• Borgen van de schoolregels en -afspraken vanuit de schoolbrede aanpak Positive Behavior  Support (PBS). Vanuit dit morele kader wordt een methodiek sociaal-emotionele ontwikkeling  gekozen die ons pedagogisch klimaat versterkt. 

Specifiek voor burgerschap richten wij ons op de volgende doelen: 

• School werkt aan houdingen, vaardigheden, kennis en inzichten op de gebieden democratie en  identiteit. 

 

Specifiek voor IKC De Kroon geldt voor het het schooljaar 2024-2025: 

 

  • Verhogen van de rekenresultaten; 
  • Versterken van het pedagogisch- (borgen pedagogisch kader en KWINK) en didactisch handelen  (EDI implementeren/ doorgaande lijn didactisch) 
  • Doorontwikkelen interprofessioneel werken/ ondersteuningscyclus met externe partners; 
  • Ontwikkelen visie op ouder- en thuisbetrokkenheid;Verstevigen van de professionele cultuur.  

 

In de thema's wereldoriëntatie en de methodiek sociaal-emotionele ontwikkeling komen de specifieke  doelen/ leerlijn burgerschap van het SLO terug.  

Dit alles doen we vanuit een lerende cultuur waarin iedereen een onderzoekende houding heeft, fouten  mag maken, mag experimenteren en leert en samenwerkt in ontwikkelteams.  

Lees verder
doelen

IKC De Kroon


IKC in het kort
Wat bieden we
Hoe werken we?
Onze bouwstenen
Een fijne plek
Toekomstgericht onderwijs
Kind op 1!
De leerkracht doet ertoe!
Het team
Het bestuur


Peuteropvang
Kinderdagverblijf
Buitenschoolse opvang


Aanmelden onderwijs
Aanmelden opvang

 

Algemene informatie


Vakanties en vrije dagen
Schoolgids
Samen sterk
Schooltijden
Contactmomenten
Ouderraad
Medezeggenschapsraad

 

Locatie


Social media


 

Nieuws


Nieuws
Activiteiten

 

Zoeken


 

Contact gegevens


Ikc De Kroon
Directeur Michiel Drijver
De Verwachting 2
1761 VM Anna Paulowna
0223 540 903
info@ikcdekroon.nl

 

Neem contact op


 

 

Copyright 2025 - IKC De Kroon
Inloggen